Nasza misja:


Przedszkole zapewnia każdemu dziecku możliwość wszechstronnego rozwoju jego talentów i zdolności bez nacisków i przymusu, a poprzez rozbudzanie jego ciekawości i naturalnej potrzeby poznawania otaczającego świata.

Get Adobe Flash player

Cele i założenia Programu

 

Głównym celem wdrożenia Krainy Zmysłów

„Sensorycznie się rozwijam bo skaczę, biegam, badam i dotykam”

jest wsparcie rozwoju dzieci angażując ich zmysły poprzez stwarzanie wielu sytuacji

w formie konstruktywnej zabawy;

niezbędnych do stymulacji bazowych systemów sensorycznych,

do których zaliczyć można zmysł: dotyku, przedsionka i propriocepcji

ale również pozostałych zmysłów t.j wzrok, słuch, smak i węch.

Dostarczając dzieciom zróżnicowanych bodźców sensorycznych wspierać będziemy ich rozwój

pod kątem prawidłowej integracji sensorycznej.

program realizowany przez mgr Agnieszkę Świętoń w grupie "Mróweczki"

 

Zmysły… co to takiego?

Zapoznanie dzieci ze zmysłami oraz funkcją, jaką pełnią życiu każdego człowieka z wykorzystaniem zagadek:

  • słownych jak poznanie atrybutów poszczególnych zmysłów( ucho, dłoń, język, oko, nos)
  • słuchowych
  • zapachowych
  • dotykowych
  • smakowych

 

zdj.1 zdj.2 zdj.3 zdj.4
zdj.5 zdj.6 zdj.7
zdj.8 zdj.9 zdj.10 zdj.11

 

 

Polisensoryczne zabawy z owocami

Rozpoznawanie różnych owoców za pomocą dotyku; różnicowanie owoców pod względem:

  • faktury
  • wielkości
  • ciężaru

 

Dzieci wykonały własnoręcznie sok jabłkowo-marchewkowy,

przygotowały owocowe jeżyki podczas zajęć plastycznych.

 

 

zdj.1 zdj.2 zdj.3 zdj.4
zdj.5 zdj.6 zdj.7 zdj.8
zdj.9 zdj.10 zdj.11 zdj.12

 

zdj.13 zdj.14 zdj.15 zdj.16

 

 Jesienne leśne zabawy ruchowe

 stymulacja zmysłu przedsionkowo -proprioceptywnego oraz planowania motorycznego z wykorzystaniem kart ruchowych

 

 

 zdj.1  zdj.2 zdj.3  zdj.4
zdj.5 zdj.6 zdj.7 zdj.8

 

Sensoryczny dywan

 stymulacja zmysłu dotyku

 


 

 
zdj.1 zdj.2 zdj.3  zdj.4

 

Mikołajkowy sensoryczny tor przeszkód

 stymulacja zmysłu przedsionkowo- proprioceptywnego, słuchowego, dotykowego oraz planowania motorycznego

 

zdj.1 zdj.2 zdj.3 zdj.4
zdj.5 zdj.6 zdj.7

 

Mikołajkowe memo dotykowe

 stymulacja zmysłu dotyku poprzez rozpoznawanie różnych faktur

 

zdj.1 zdj.2 zdj.3 zdj.4

 

 

Świąteczne zapachy

 stymulacja zmysłu zapachu

 

     
 zdj.1  zdj.2  zdj.3 zdj.4

 Zimowy pejzaż

stymulacja zmysłu dotyku, smaku, zapachu, propriocepcji

 

zdj.1 zdj.2 zdj.3 zdj.4

 

W krainie bałwanów

stymulacja propriocepcji, dotyku, węchu

 

zdj.1 zdj.2 zdj.3 zdj.4

 

U ogrodnika

 stymulacja zmysłu dotykowego, przedsionkowego, zapachowego

Zapoznanie dzieci z wyglądem ogrodu wiosną, pracą ogrodnika.

Dzieci własnoręcznie założyły własny ogród w sali, sadząc: szczypior, koperek, fasolę

 

zdj.1 zdj.2 zdj.3

 

zdj.4 zdj.5 zdj.6 zdj.7

 

Kurczakowe zabawy

 stymulacja zmysłu dotykowego, proprioceptywnego, wzrokowego

 

zdj.1 zdj.2 zdj.3

 

 

Nasza planeta ziemia

 stymulacja zmysłu proprioceptywnego, zapachowego, dotykowego, wzrokowego

 

zdj.1 zdj.2 zdj.3 zdj.4

 
zdj.5 zdj.6 zdj.7 zdj.8

 

 Majowa łąka

stymulacja zmysłu wzrokowego, dotykowego, doskonalenie motoryki małej,

koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz rozwijania kreatywności

zdj.1 zdj.2 zdj.3 zdj.4

 

  Majowa skarby

stymulacja termiczna, wzrokowa, zapachowa

zdj.1 zdj.2 zdj.3 zdj.4

 

 

 

 

Copyright © 2024 PPBO  Rights Reserved.