Nasza misja:
Przedszkole zapewnia każdemu dziecku możliwość wszechstronnego rozwoju jego talentów i zdolności bez nacisków i przymusu, a poprzez rozbudzanie jego ciekawości i naturalnej potrzeby poznawania otaczającego świata.
Cele i założenia Programu
Głównym celem wdrożenia Krainy Zmysłów
„Sensorycznie się rozwijam bo skaczę, biegam, badam i dotykam”
jest wsparcie rozwoju dzieci angażując ich zmysły poprzez stwarzanie wielu sytuacji
w formie konstruktywnej zabawy;
niezbędnych do stymulacji bazowych systemów sensorycznych,
do których zaliczyć można zmysł: dotyku, przedsionka i propriocepcji
ale również pozostałych zmysłów t.j wzrok, słuch, smak i węch.
Dostarczając dzieciom zróżnicowanych bodźców sensorycznych wspierać będziemy ich rozwój
pod kątem prawidłowej integracji sensorycznej.
program realizowany przez mgr Agnieszkę Świętoń w grupie "Mróweczki"
Zmysły… co to takiego?
Zapoznanie dzieci ze zmysłami oraz funkcją, jaką pełnią życiu każdego człowieka z wykorzystaniem zagadek:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
zdj.1 | zdj.2 | zdj.3 | zdj.4 |
![]() |
![]() |
![]() |
zdj.5 | zdj.6 | zdj.7 |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
zdj.8 | zdj.9 | zdj.10 | zdj.11 |
Polisensoryczne zabawy z owocami
Rozpoznawanie różnych owoców za pomocą dotyku; różnicowanie owoców pod względem:
Dzieci wykonały własnoręcznie sok jabłkowo-marchewkowy,
przygotowały owocowe jeżyki podczas zajęć plastycznych.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
zdj.1 | zdj.2 | zdj.3 | zdj.4 |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
zdj.5 | zdj.6 | zdj.7 | zdj.8 |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
zdj.9 | zdj.10 | zdj.11 | zdj.12 |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
zdj.13 | zdj.14 | zdj.15 | zdj.16 |
Jesienne leśne zabawy ruchowe
stymulacja zmysłu przedsionkowo -proprioceptywnego oraz planowania motorycznego z wykorzystaniem kart ruchowych
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
zdj.1 | zdj.2 | zdj.3 | zdj.4 |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
zdj.5 | zdj.6 | zdj.7 | zdj.8 |
Sensoryczny dywan
stymulacja zmysłu dotyku
![]() |
![]() |
|
![]() |
zdj.1 | zdj.2 | zdj.3 | zdj.4 |
Mikołajkowy sensoryczny tor przeszkód
stymulacja zmysłu przedsionkowo- proprioceptywnego, słuchowego, dotykowego oraz planowania motorycznego
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
zdj.1 | zdj.2 | zdj.3 | zdj.4 |
![]() |
![]() |
![]() |
zdj.5 | zdj.6 | zdj.7 |
Mikołajkowe memo dotykowe
stymulacja zmysłu dotyku poprzez rozpoznawanie różnych faktur
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
zdj.1 | zdj.2 | zdj.3 | zdj.4 |
Świąteczne zapachy
stymulacja zmysłu zapachu
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
zdj.1 | zdj.2 | zdj.3 | zdj.4 |
Zimowy pejzaż
stymulacja zmysłu dotyku, smaku, zapachu, propriocepcji
![]() |
![]() |
|
![]() |
zdj.1 | zdj.2 | zdj.3 | zdj.4 |
W krainie bałwanów
stymulacja propriocepcji, dotyku, węchu
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
zdj.1 | zdj.2 | zdj.3 | zdj.4 |
U ogrodnika
stymulacja zmysłu dotykowego, przedsionkowego, zapachowego
Zapoznanie dzieci z wyglądem ogrodu wiosną, pracą ogrodnika.
Dzieci własnoręcznie założyły własny ogród w sali, sadząc: szczypior, koperek, fasolę
![]() |
![]() |
![]() |
zdj.1 | zdj.2 | zdj.3 |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
zdj.4 | zdj.5 | zdj.6 | zdj.7 |
Kurczakowe zabawy
stymulacja zmysłu dotykowego, proprioceptywnego, wzrokowego
![]() |
![]() |
![]() |
zdj.1 | zdj.2 | zdj.3 |
Nasza planeta ziemia
stymulacja zmysłu proprioceptywnego, zapachowego, dotykowego, wzrokowego
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
zdj.1 | zdj.2 | zdj.3 | zdj.4 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
zdj.5 | zdj.6 | zdj.7 | zdj.8 |
Majowa łąka
stymulacja zmysłu wzrokowego, dotykowego, doskonalenie motoryki małej,
koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz rozwijania kreatywności
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
zdj.1 | zdj.2 | zdj.3 | zdj.4 |
Majowa skarby
stymulacja termiczna, wzrokowa, zapachowa
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
zdj.1 | zdj.2 | zdj.3 | zdj.4 |